onsdag 9. mars 2011

ryddig vs sport

-Jeg fikk plutselig ånden over meg, tror jeg hiver meg rundt og rydder huset, ropte jeg entusiastisk til Far sjøl lørdags ettermiddag.

-Eh, svarte Far sjøl og dro på det. Lørdag er dagen for sport på tv. Denne lørdagen med både Premier Leauge OG VM. Det er dårlig kombo med å underholde to viltre, små frøkner.

-Eh, sa Far sjøl igjen.-Tror du at du kan ha ånden imorgen istedet?

Særlig...

(ryddeånde er ikke hverdagskost her i huset, kommer den plutselig over en, er det bare å utnytte den før den like brått forsvinner igjen)

7 kommentarer:

Kathrine sa...

Arbeidslyst, kom til meg!
Her skal du motstand finne...

Vanskelig å styre den ånden der ja ;o)

Barbros lille atelier sa...

He, he, optimist han mannen din:-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

helt klart, når ryddeånden eller vaskeånden kommer over en er det bare å smi mens jernet er varmt, som det heter. Plutselig er ånden over og da gjelder det å ha utnytta tida.

Pia sa...

Menn skjønner ikke det der med rydding.

Dragemamma sa...

Jeg er helt enig med mannen jeg... Rydding er en uting, og kan godt utsettes til en annen dag ;-D

Bling - our elf on the shelf sa...

Hahaha, godt han lever i trua ;)

Ann-Kristin sa...

Menn trur vi er enklare enn vi er:) altså...vi er meir kompliserte enn menn trur:) eller...var det skriving som var komplisert i dag?