lørdag 12. februar 2011

En påminnelse

Her sitter LilleLou fornøyd (og bustete) og smiler til storesøster, som for anledningen var fotograf. Et smil med søte, små tenner.

Søte, små tenner som kan annet enn å smile søtt. 

Det var etter leggetid, men LilleLou fant ikke roen, som hun vanligvis pleier. Hun sto i sengen og hylskrek. Ganske så sinna.

Inn på soverommet ankommer jeg, løfter henne opp og godsnakker med henne mens jeg undrer meg om noe er i veien. Sikler hun ikke mye, tro? Nye tenner, kanskje?  Det må i så tilfelle være jeksler. Oppe.

Jeksler oppe i liten barnemunn er ikke så lett å få øye på. Derfor stikker jeg like godt pekefingeren inn i gapet for å kjenne etter.

Det er å be om bråk, og bråk får jeg. I form av at LilleLou setter tennene i fingeren min og hugger til.

Au!

Noen dager seinere er fingeren rød og bankende. Det jeg trodde var litt neglebåndsårhet viser seg å være betennelse. Som må behandles med penecilin i tre dager.

Så jeg tenkte bare å minne andre med smått, om at søte, små barnetenner kan annet enn å inngå i et herlig barnesmil.

Ha en finfin lørdag!


8 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Au da.... :((( Du får bruke det mot henne når hun blir tenåring. ;P

God bedring og god helg!!

Camilla Simone sa...

oi. Så ille har det aldri vært her. Her kom det tre jeksla oppe uten at æ merka det og dem trodde at infekjon til lillemor i fjor kunne komme inn i lymfan fra munnen, for ho fikk 4 jeksla på en gang i den tia :-o

God helg og god morsdag i morra.

Pia sa...

Hu, da...Jeg vokter meg for å syikke fingre inn i munnen;)
Og så må jeg jo nevne nok en gang at hun har fått så langt hår! (Lenge siden jeg har skrevet det nå...)

Lemi sa...

Babytenner e livsfarlige ja!! Engang vi va på telttur da æ va rundt ti, drev lillebror på ett og krøp over meg mens æ leste bok, att og fram over ryggen min, æ lå på magen. Tilslutt ble æ lei og dunka borti han, og da hogg han t i ryggen på meg!! Ble bitemerker igjennom bobledressen! Så tydelig tannmerkan! Huff farlige småtasser!
E nok ikke lenge t vesla her bynne å bite i søstren sine og oss... For no e tann tre og fire dukka opp!

God helg, og god bedring t fingern din!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nei men huff da, skikkelig uheldig der. Når de kan smile så søtt er det vanskelig å forestille seg at de også kan bite fra seg. God bedring til deg og fingeren.

Trine sa...

Au da! Ja der ser man... de er egentlig forkledde småtroll!

Lykkeliten sa...

Huff, ikke fint å le.... Men som du sier selv, å stikke fingrene inn i en søt liten barnemunn er å be om trøbbel:)) Håper det går fort over. For dere begge:) Eller kanskje du ikke fikk kjent skikkelig etter om det var en tann...:P hehe
Ha en fantastisk uke videre! Klem♥

Bling - our elf on the shelf sa...

Fine lille bustetrollet *sukk hjerte*

Åsså, iiiiik! Pinadø kan de bite fra seg disse små. Noah har bare en liten tann enn så lenge, og han biter meg ikke (enn så lenge...). Men han klyper meg i puppen. Han slipper den med munnen, får et djevelsk glimt i øyet, griper brystvorta med fingrene og vrir. Jepp vrir!!! Fa%# så vondt om jeg kan få si det. Og så ler han når jeg sier au, ler så han hikster den lille banditten. Men nok om meg!
Håper du får bukt med den betennelsen, det hørtes ikke særlig behagelig ut.
Så vil jeg bare unnskylde meg for at jeg har skrevet her så lite i det siste. Jeg har blitt fanget i tidsklemma, noe jeg aldri hadde trodd kom til å skje (jeg er liksom ikke av den typen som pleier å ha for mange gjern i ilden på en og samme tid...).
Men jeg er her å ser om dere titt og ofte. Det er bare det at pc surfing ofte skjer med en liten gutt ved brystet. Exskjusezzz ai nåw :)

Ha en fin fredag.
Klem

PS: I`ll Be Back!