torsdag 4. mars 2010

Ting jeg definitivt ikke ønsker meg!

Igår satt jeg og leste i bladet Kamille, da jeg kom over noe fryktelig unødvendig:
Epleskjærer(bildet er fra bonordisk.no)

Jeg måtte le for meg selv der jeg satt. 

La oss si at jeg fikk lyst på et eple og hadde en slik epleskreller. Først måtte jeg gravd den frem fra innerst i skapet.(for der havner nemlig slike duppedingser til slutt. Kamille skrev så flott at denne epleskrelleren var "en artig sak å ha på benken", men på min benk er det i hvertfall fullt nok)

Ok, jeg vil ha eple, graver frem epleskrelleren, må rydde plass til den på min allerede overfyllte benk. Også skal eple skrus fast før det skrelles. Det må da ta uendelig lang tid? Hva med å heller kalle det "slå-ihjel-tida-dings"-julegaven for de som har masse tid?

Jeg ble sittende å fundere over andre slike unødvendige dingser som selges. 
Popcornmaskin (bildet er fra komplett.no)

Denne ble lansert for fullt i Norge ved juletider for noen år siden.-Og det var nok ikke tilfeldig. De færreste vil nemlig kjøpe en slik stor ball som brukes en sjelden gang. Men jeg tipper at mange har fått en i julegave, som de har slitt med å få plass til når den ikke er i bruk. Den finnes nok stuet vekk i mang en bod, for å si det sånn.

Elektrisk vinåpner

Da jeg lette etter et bilde av en slik elektrisk vinåpner, fant jeg den på...julegaveshop.no. Nok en ting man aldri kunne finne på å kjøpe til seg selv.

Som tidligere restaurantarbeider kunne jeg ha skrevet et laangt innlegg om hva slags vinåpnere folk IKKE bør ha. Men jeg nøyer meg med å si/skrive at noe av sjarmen med å drikke vin, er også å åpne den med en ordentlig vinåpner. (les ikke elektrisk)
Elektriske salt-og pepperbøsser (bildet er fra uloba.no)

Tenk deg at du er på en romantisk middag for to. Kanskje hjemme, ungene er i seng etter en lang dag, dere har laget godt mat, dempet belysningen og tent noen stearinlys, kanskje åpnet en god flaske vin. Også skal din kjære bare ha litt pepper på maten. DRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Det var den stemninga, tenker jeg!
Bananskreller (bildet er fra enklereliv.no)

Livet kan være en kamp mange ganger. Denne tidsklemma, å få tid til alt. Men man må jo spise, og med en bananskreller går det så mye fortere. Ja, livet blir rett og slett enklere..

2 kommentarer:

SylviaPylvia sa...

Ha ha ha! Dette var morsomt! Men jeg vet faktisk om en elektrisk duppedings som viste seg å være skikkelig bra, i motsetning til hva jeg først trodde. Mamma og pappa har nemlig elektrisk boksåpner. Den er haugammal, men funker som bare det. Jeg har brukt den masse, og vært ganske hardhendt med den faktisk, men den fungerer enda. Tror den ble kjøpt på 80-tallet en gang. Men ærlig taaaalt: Bananskreller... Ha ha..

Pia sa...

He he, det finnes en del unyttige ting rundt omkring, ja. Det verste er liksom at vi blir overbevist om at vi virkelig trenger en bananskreller eller en elektronisk ammepute.
Men det enkle er nå fortsatt det beste!