torsdag 18. mars 2010

Tannlegetur

Idag skulle StoreLou til tannlegen, så det ble fri fra barnehagen, til vill begeistring. Tannlegen holder til nede i sentrum, og i og med at jeg var billøs og LilleLou også skulle med, startet vi hjemmefra i GOD tid. Det tar tid å komme seg ut av døra med to unger, jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det tar med tre eller fire..Men i allefall, vi sto lenge på bussholdeplassen, for å si det sånn.

Da vi kom frem til sentrum, hadde vi også god tid, men det var bare bra, for da kunne StoreLou få ut noen av loppene hun hadde i blodet.
Hos tannlegen viste begge jentene seg fra sine beste sider; LilleLou sov, rett og slett, og StoreLou hadde gapet oppe fra vi entret tannlegekontoret. Null hull resulterte i en belønning i form av at hun fikk velge gave i tannlegeskuffa, og det ble, ikke overraskende, en ring.
(Bildene er tatt med mobil, kun et pr motiv, derav det ikke helt heldige ansiktsuttrykket..)

Så gikk vi fra tannlegekontoret mot Torgallmenningen. Vi var innom noen av byens slitne gater, og fikk plutselig øye på en ihjelkjørt rotte. Ikke akkurat noe pent syn. Jeg skynte oss videre, men ikke langt unna, begynte StoreLou å mase om vi kunne gå tilbake for å se en gang til.

-Værsåsnill, mamma, sa StoreLou med penstemmen.
-Nei, jeg syntes rett og slett det var litt ekkelt, forklarte jeg.
-Jeg syns den var søt, jeg, smalt det fra jenta.

Etter litt løping rundt på torget, møtte vi onkelArne og gikk på cafe'. Ikke sånn cafe' som mor sjøl liker, men en steril og barnevennlig en med plass til vogna og lekerom. LilleLou var ikke helt tipptopp, men holdt humøret oppe med litt grøt innabords, før hun fikk en lang trilletur med onkelArne.

StoreLou og jeg orket et par kjappe butikker, før det bar hjem.
Og det var den dagen.

Ingen kommentarer: