lørdag 31. mars 2012

Bursdagsfikseren

Jeg hadde bursdag.
Dagen skulle feires i ro og mak.
Bare mann og unger,
litt god mat,
en kake.
Sånn i all enkelhet,
akkurat som jeg ønsket.

-Mamma, liker du best sommer eller å ha bursdag, spurte StoreLou.

Det var noen dager før bursdagen min,
og for StoreLou var det kun et tenkelig svar.
Hun var nemlig i full gang med å skrive gjesteliste
til sin egen bursdag.
Som er i desember.

Bursdag+StoreLou=Veldig viktig.

-Sommer, svarte jeg kontant og fikk et sjokkert blikk i retur.

Dagen før bursdagen min hentet jeg StoreLou på SFO.
Hun satt og dinglet på et gjerde
sammen med to av venninnene sine,
og da hun fikk øye på meg
spurte hun opprømt 
om den ene venninnen kunne komme i bursdagen min.

-Tja, bursdag og bursdag, svarte jeg.-Men det er helt greit å bli med hjem imorgen.

De jublet av lykke, noe som førte til at tredjemann også ville være med.

LilleLou feirer gjerne.

Vi gikk hjem og spiste middag.
StoreLou løp ut for å leke etterpå.
Da hun kom tilbake noen timer seinere,
kunne hun gledesstrålende fortelle
at nå skulle kompisen hun hadde lekt med
også komme i min bursdag.

-Han skal ha med gave, ropte hun 
og spant rundt i stuen,
lykkelig for at hun hadde ordnet moren sin bursdagsgjester
og ekstra gaver.

Det var bursdagen min.
Dagen ble ikke feiret i ro og mak.
Det ble barnebursdag.
Pannekakemiddag.
Kakeslabberas på bordet og under bordet.
-Og skattejakt.
Med unger høye på bursdag og sukker.
Ikke i ro og mak,
men det ble ikke så værst allikevel.

5 kommentarer:

Frihet sa...

He he he så herlig!! Gratulerer til deg!!! Håper du fikk en rolig kveld og litt ekstra kake etterpå ;)

Pia sa...

Grattis med vel overstått! Det ble vel en super bursdag?;)

Unknown sa...

Gratulere med vel overstått bursdag!
Høye på sukker eller ikke, har stort hjerte og mye omsorg som finner gjester! :)
Håper du fikk en stille og rolig kveld!

Bondekona sa...

Gratulerer med dagen.
:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gratulerer og all ære til deg. ;)