mandag 12. desember 2011

Kakebokser med nogot attåt


Jeg baker ikke sju slag.
Jeg baker kun pepperkaker med ungene hvert år,
derav en kakeboks.

Julen 2011 skulle imidlertid vise seg
 å bli en ellevill jul
på kakefronten
da hyggelig nabo
inviterte til kakemannbaking.
Her trengte man plutselig
å oppgradere kakebokssamlinga
til hele 2 bokser!

Det var lørdags formiddag
og jeg var bevilget "handsfree-tid",
det vil si handlemuligheter uten unger.
For endel småbarnsforeldre er dette
 en sjelden luksus,
og i mitt tilfelle var handlelisten lang.
Kakeboksen skulle handles fort og effektivt.

En kakeboks som skal stå i et skap
trenger heller ikke være
så fryktelig spesiell.
Jeg valgte derfor
å hoppe inn i nærmeste
alt-mulig-butikk
for å røske med meg
nyheimen til kakemennene.


"Kjøp en kakeboks,
få ti i minkende størrelse på kjøpet!
(evntuelt fem)"

Men der solgte de bare Babuskakakebokser,
en kakeboks med en haug av
 mindre tilsvarende inni.
-Og hva i all verden skal man
 med, for eksempel en kakeboks
på størrelse med en snusboks?

              Jeg forlot butikken med uforettet sak
og skynte meg til
den neste alt-i-et-butikken.


Julekrus.
Disse fra tableandhome.com


En helt grei kakeboks sto i kjøkkenavdelingen
og jeg nappet den til meg.
Men ai-ai for en tyngde det var på den!
Inni lå  det nemlig 6 julekrus.
For trenger man kakeboks,
trenger man selvsagt 6 krus?!?

                         Kakemennene mine 
er ennå på kakeasylmottaket,
det vil si i en brødpose.
Der tror jeg de blir
til de blir spist opp.
Det tar visst kortere tid
enn å finne en singel kakeboks å kjøpe. 

2 kommentarer:

hanne sa...

tror jommen vi må invitere på kakebaking snart igjen, slik at dere med tre sorter bare MÅ gå til innskaffelse av kakeboksen m/fiffige kopper OG snuskakeboksen - sånn på en gang!

Bondekona sa...

Aiaiai..

Bruktbutikken!