lørdag 1. oktober 2011

Jeg reiser alene

Jeg har reist en snartur til østlandet denne helgen da min far er syk. For første gang på flere år flyr jeg handsfree, uten unger.



Alle som har reist med små unger vet at det gjerne ikke er bryet verdt å stikke innom kiosken og kjøpe avis. Den blir neppe lest iløpet av flyturen allikevel. Mammahendene er gjerne fullt opptatt med å finne frem mat, drikke, leker, bok, leker igjen, tørke søl, synge eller  passe på at ungene ikke forstyrrer andre passasjerer.

Men så reiser man altså alene. Luksusen må feires med å gå bananas i flyplasskiosken. Først må Aftenposten leses, så bilaget, Dagbladet, Sudokuen i avisa løses og nyboka (Korrigeringer-J Frantzen) leses i.


Tam-tam-tam, man har lynlest. Flyturen tar bare 50 minutter og lesestoff skal det være nok av, men allikevel. Rasløs. Tam-tam-tam. Hva nå? (lurer på hva ungene gjør på?) Hadde vært litt stas med selskap allikevel.

Fin lørdag ønskes!

2 kommentarer:

Whitebite sa...

nå trodde jeg du hadde sett filmen "Jeg reiser alene" og skulle skrive en glimrende anmeldelse. (Den er nemlig superbra)

God tur, nyyyyt den i fulle drag!

klem:)

Hilde sa...

Jeg har flydd uten unger tre ganger på 12 år - eller seks da, siden jeg skulle hjem igjen også... Fantastisk å rusle rundt på flyplassen med bare ei lita håndveske - med bare MINE ting i! Og å sitte på flyet med avis/blad og et glass vin :) Åh, nå kjenner jeg at jeg har lyst på en weekendtur snart, med bare voksne ;)
Kos deg på tur, og god bedring til pappa'n din.