mandag 31. januar 2011

Oppskrift på barn som sover lenge i helgene

Lages etter leggetid, gjerne fredag-og lørdagskveld.
  
STORESØSTER SOVER LENGE PÅ MORGENEN
ingredienser:

1 stk storesøster med lakenskrekk
4 stk mamma/pappa-jeg-skal-bare-si-dere..
1 stk ok-da-vil-dere-ikke-vite-hemmeligheten
1 stk jeg-er-tøøørst
1 stk jeg-må-på-do
2 stk jeg-skal-bare-si-at-jeg-elsker-dere
1 stk kan-jeg-sove-i-storesenga-pliiis

Alt blandes godt. La godgjøre seg i 1,5 timer.



      LILLESØSTER SOVER LENGE PÅ MORGENEN
Ingredienser:

1 stk lillesøster med lakenskrekk
10 stk ja-ja-ja
5 stk opp-opp-opp
1 stk rennende nese som stadig må tørkes
5 stk sutring
2 stk uling
1 stk illsinna hyling
1 stk forelder som tar opp illsinna, hylende jente
1 stk pekende, liten finger i retning stua
2 stk bløthjertede foreldre.

Voila', ingen voksentid, men til gjengjeld soves det lenge påfølgende morgen.

6 kommentarer:

Kathrine sa...

Aha, var det sånn det skjedde!
Da tror jeg kanskje det ikke var så ille å stå opp litt tidlig likevel ;o)

Bergljot sa...

Men det er jo storartet å få ligge litt frampå på morgenene også, da... Og den der voksentida kan sikkert tas igjen seinere. Sikkert.

Barbros lille atelier sa...

He, he, høres kjent ut - bortsett fra det med å sove lenge neste morgen:-)

Lemi sa...

Huff.. The story of my life.. Bortsett fra at her e d kun minstemor som sover lenge om morran, enda ho e den eneste som legg seg tidlig.. De andre to hold d gåanes leeenge, og står opp rundt seks,senest sju...

Pia sa...

Her er det tidlig opp om morran.... Men deilig med litt tid om kvelden.

Trine sa...

Her hender det faktisk at vi får litt av begge deler. Både morra og kveldstid, mener jeg. Men beste er å få sove litt frampå - hvis jeg skulle velge.