onsdag 22. september 2010

Kjerringaktig på restaurant

Da jeg jobbet i restaurant var det noe jeg stadig undret meg over. Når det var firmafest, gjerne julebord, hendte det titt og ofte at jobben betalte for maten til de ansatte. Ofte inkluderte dette flere retter.

På tross av at jobben betalte maten, var det et moment som ofte gikk igjen; kvinnfolk som satt og supa på det samme vinglasset gjennom hele kvelden. 3-retteren var gratis, kvelden var lang, men likeså; det ble med dette ene vinglasset.


-Og jeg skjønner at mange ikke har god råd. Det er for mange mennesker en rekke regninger som skal betales; huslån og studielån, barnehage, SFO og så videre.

Men det jeg stusset, og enda stusser over, er at det kun var damer som satt med dette ene glasset. Mennene unnet seg, om ikke alkohol herfra til glade jul, så ihverfall en flaske vin på deling med en kollega. Man må jo gå ut ifra at noen av disse mennene var i samme økonomiske situasjon som kvinnene med vinglasset. Allikevel unnet de seg litt ekstra.


Elisabeth med bloggen "Innerst i veien" kunne vise til en test for de som føler for å finne ut av om de er kjerringaktige eller ei. Noe av det mest kjerringaktige jeg nemlig vet, er å ruge på dette ene vinglasset, når alt annet er sponset, gjennom en hel kveld.

(Bildene er fra panoramio.com og pamlaux.com)


3 kommentarer:

Bergljot sa...

Tiltredes! En god observasjon og en god analyse. Hilsen Bill.Mrk. "Ikke kjerring"

Lemi sa...

såå godt å få ned veggen ja.. og så kanskje d blir ikeatur før jul me jobb, da blir d nytt spisebord ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahaha! Det har jeg sett før ja! klassiker! ;)

Herlige bilder av jentene nedover ♥