lørdag 24. april 2010

På loppis



StoreLou og jeg har vært på loppis. Hun fikk velge leke selv. Ingen nostalgisk treleke, eller dukke med avrevet arm og klær med møllkulelukt der i gården, nei.. Plasthest med rosa seletøy, intet mindre!

Mor sjøl fikk også med seg noe småtteri.

Oppsummering av loppistur:

-Det er utrolig populærtå jakte på skjulte skatter.

-Det finnes nok minst en interiørblogger i hver en bygd (Det første som møtte meg på loppis var en jente som sto og gravde etter 70-tallsstoffer i stoffavdelingen)

-Det er ikke uvanlig å treffe på mennesker som går over lik (eventuelt barn) for å sikre godbiter.

-Man finner brått seg selv på jakt etter typiske interiørblogg-
 godbiter, for så å arrestere seg selv og tenke: vil virkelig JEG
 ha dette? Hva skal jeg som ikke syr med lørvete 70-tallssengetøy?

-Det er jammen mye 80-tallsstoffer og furumøbler der.

-Det selges veldig mange gode kaker på loppis. 

Ha en finfin helg, med eller uten loppis!

2 kommentarer:

Lemi sa...

heheh kjenne igjen den loppisfølelsen.. jenten mine e vettskremt førr loppemarked.. d e såvidt æ får dem me meg på bruktbutikk
"e d en sånn butikk der d e masse kjerringer som dytte og bølle?" heheh
ikje lett å være lita i voksenverden...

SylviaPylvia sa...

Ha ha. Vi har også vært på loppemarked i dag. Det kjøpte Julia fine plastmøbler til Lundby-huset sitt... Og vi fant noen fine rammer, og faktisk to duker. Hurra for vår og loppis:)