onsdag 7. april 2010

Mat i små mager

LilleLou elsket grøt fra dag en, men middag? Pføy! Jeg hadde visjoner om å servere hjemmelaget mat hver dag, men tror dere frøkna ville ha? Hun spyttet det ut, ja, brakk seg, til og med.

Siden mine evner på kjøkkenet strekker seg til at jeg er kjent for å sette fyr på tacoskjell, kunne det jo være at det var der det lå. Jeg så raskt den. 

Så Far sjøl måtte til pers, men nei. Middag var og ble utenfor denne lille magen.

Som tidligere nevnt, gråt LilleLou mye de seks første månedene. Og i desperasjon leser man alt man kommer over for å prøve og finne svar på gråtetoktene.

Det var sånn jeg første gang kom innom noen av disse nettstedene hvor mammaer øser ut frustrasjoner og erfaringer. Det er mye rart på disse sidene. MYE RART.



Så da LilleLou hverken ville ha hjemmelaget babymat, Nestle, Hipp eller Småfolk, måtte mor sjøl ty til disse forumene på nettet. Mye rart igjen, virkelig MYE RART.

Men der, i all mylderet, var det en mamma som anbefalte denne. Hipp  med nudler.-Og se, det var andre boller, eller middagen sin, det! LilleLou slurpet det i seg.

Og ennå, tre måneder seinere, er dette favoritten. Hun har ikke akkurat blitt noen novise når det gjelder middager. Den skal fremdeles helst være tomatisert og godt most.

Så er det bare å håpe på at når tannebissene kommer, så øker også lysten på mer spennende mat.-Og at hun blir like altetende middagsmessig som storesøster.

Ingen kommentarer: