fredag 12. mars 2010

Til Pappa

I natt har jeg sovet i senga til Bestemor. Det var gøy. Jeg vekte til og med Bestemor med å rope VÆÆÆÆÆÆÆÆÆEH så høyt jeg kunne inn i øret hennes. Da kom mamma løpende og sa vi måtte gå ned i stua.
I stua hadde det kommet noe stort og hvitt foran vinduet. Jeg tror det var et instrument, for det kom masse lyd når jeg slo hardt. Men så kom mamma og sa jeg måtte vente med å slå til klokka i hvertfall ble halv sju.
Så fikk jeg se litt film, men så ville jeg vekke Iris for å vise henne at Bestemor hadde kjøpt en fin hund til henne. Den hunden har sovet i senga mi i natt, for jeg ville vise den til Iris, men så sov hun også måtte jeg vente.
Også har Iris krøpet.

Og jeg har spist pepperkaker. Men ikke alle. Bare nesten.

Også sa mamma at jeg måtte spise frukt også. Også måtte hun ta bilde så du kunne se at jeg ikke bare spiser sånne gode ting.

Her er Chacko. Han er min beste venn. Han er med meg overalt. Chacko liker meg. Han liker også å lukte folk i rompa.
Også kom tante Siw. Og da gikk vi på cafe'. Det var langt. Kjempelangt, men jeg fikk sitte på mammas rygg. Hoppla, sa jeg da, men mamma ville ikke løpe.
Så fikk jeg velge kake. Det ble en rosa. Men mamma sin var best. Den het Napoleon.
Også har jeg lekt med Barbie.

Jeg har puslet. 100 biter. Så glad var jeg da det var ferdig.

Pappa, spøkelser finnes ikke, og heller ikke monstre. Men tyver finnes. Bestemor sa jeg måtte lukke vinduet så tyvene ikke kom inn. Mamma sang om en røver som het Jonatan og som ville ha en pepperkakemann. Da måtte jeg gjømme pepperkakene. Og Smoothien gjømte jeg langt bak i kjøleskapet så ikke han Jonatan skulle ta den også.

 Bestemor sa at tyvene ikke kom når man var hjemme. Så de kommer ikke til Bestemor. Men jeg er bekymret for at de kommer hjem, for du er jo på jobb. -Kanskje du kunne gjømme lekene mine så ikke Jonatan tar de? 

Savner deg.
Hilsen Maja 

1 kommentar:

Camilla Simone sa...

Så fint. Men ho var litt tidlig oppe. *hehe*