onsdag 17. februar 2010

Mot snørekord

I BT er det nå nedtelling til det blir snørekord her i byen. Det er snakk om at snøen ikke har ligget like lenge sammenhengende før i Bergen. Den forrige rekorden var vinteren 1986/1987, og da lå snøen i 62 døgn. Iløpet av morgendagen vil den rekorden bli slått, og det med god margin.


Jeg er igrunnen ofte med på sånne rekorder. Den mest ekstreme, var kanskje i 1997 da jeg bodde i Tromsø. 29.april det året ble det målt 240 cm med snø.
Dette bildet er fra 2008, og altså ikke noe rekordår, selv om vi fikk et snøfall på 40cm den 6.mai, samt at det den sommeren kun var målt 2 dager med over 20 grader. Brr...


Jeg er ikke særlig glad i snø. Den kan ligge der og skape postkortstemning rundt juletider, og ungene kan gjerne få litt tid til aking.-Men utover det? Gi meg heller regn, sier nå jeg.

2 kommentarer:

Camilla Simone sa...

Dit du flytte, drar snøen. Godt å vite.

Hello Baby Lou sa...

Jepp, min far sier jeg aldri må flytte til Østlandet..